Apps4FashionColectio569x89px

Apps4Fashion/Colect – säljverktyg och B2B-plattform

För varumärkesägare, grossister och återförsäljare

Colect (tidigare Apps4Fashion) är idag både den största och ledande appen inom fashionindistrin när det gäller försäljning och order och fungerar lika bra i grossistledet som hos återförsäljare. Systemet används idag av cirka 130 olika varumärken inom t.ex. kläder, skor, sportartiklar, accessoarer, inredning och smycken.

Komplement till affärssystemet

Apps4Fashion/Colect är helt och hållet byggd för att vara ett problemlöst komplement till affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och Pebblestone Fashion. Vi integrerar till affärssystemet som skickar information gällande t.ex. kund, produkt och lagernivåer och tar emot order rakt in i systemet. På så vis vet du att dina säljare och kunder alltid har korrekt information.

Säljapp/säljverktyg

Apps4Fashion/Colect finns i olika lösningar. För säljarna finns en app att ha med sig på kundmöten för att smidigt presentera kollektioner, hitta produktinformation, kontrollera orderhistorik, se över lagernivåer och skapa order. Detta minskar bland annat provkostnader och tryckkostnader.

Appen är byggd för iOS och fungerar därför lika bra på iPad som i iPhone och kan användas både on- och offline. När man arbetar offline så lagras ordrar osv. på den mobila enheten tills man är online eller själv bestämmer sig för att skicka. Försäljning och orderhantering blir inte enklare än så här.

B2B-plattform

B2B-plattformen/portalen används av leverantörer för att erbjuda sina B2B-kunder en slags självbetjäningsportal. Portalen nås via en vanlig webbläsare där återförsäljare själva kan logga in med sina användaruppgifter dygnet runt. Kunderna ser bara de varumärken och kollektioner som de har behörighet till. Likaså visas priser, rabatter och beställningspunkter på kundnivå. Portalen gör det möjligt för återförsäljaren att bläddra bland sortimentet, se lagerstatus, lägga order, se orderhistorik och fakturor, och ladda ner bilder och annat material.  Detta underlättar belastningen för dina kundtjänstmedarbetare och ökar samtidigt tillgängligheten för dina kunder.

Lösningen kan även användas som en shop-in-shop för att möjliggöra för kunderna att handla digitalt i era fysiska butiker, eller för att hitta produkter som inte finns i lager.

Apps4Fashion/Colect är så mångfasetterad att vi tror att det enklaste och snabbaste sättet att bilda sig en uppfattning är att titta på filmerna här inunder.

Nyfiken?

Fyll i formuläret om du vill ladda ned en pdf som beskriver Apps4Fashion/Colect lite närmare.

  • Läs mer här om hur vi behandlar våra personuppgifter.

Vill du veta hur vi kan underlätta ert arbete?

Några av våra Apps4Fashion/Colect-kunder:

Apps4FashionColectio569x89px

Apps4Fashion/Colect – säljverktyg och B2B-plattform

För varumärkesägare, grossister och återförsäljare

Colect (tidigare Apps4Fashion) är idag både den största och ledande appen inom fashionindistrin när det gäller försäljning och order och fungerar lika bra i grossistledet som hos återförsäljare. Systemet används idag av cirka 130 olika varumärken inom t.ex. kläder, skor, sportartiklar, accessoarer, inredning och smycken.

Komplement till affärssystemet

Apps4Fashion/Colect är helt och hållet byggd för att vara ett problemlöst komplement till affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och Pebblestone Fashion. Vi integrerar till affärssystemet som skickar information gällande t.ex. kund, produkt och lagernivåer och tar emot order rakt in i systemet. På så vis vet du att dina säljare och kunder alltid har korrekt information.

Säljapp/säljverktyg

Apps4Fashion/Colect finns i olika lösningar. För säljarna finns en app att ha med sig på kundmöten för att smidigt presentera kollektioner, hitta produktinformation, kontrollera orderhistorik, se över lagernivåer och skapa order. Detta minskar bland annat provkostnader och tryckkostnader.

Appen är byggd för iOS och fungerar därför lika bra på iPad som i iPhone och kan användas både on- och offline. När man arbetar offline så lagras ordrar osv. på den mobila enheten tills man är online eller själv bestämmer sig för att skicka. Försäljning och orderhantering blir inte enklare än så här.

B2B-plattform

B2B-plattformen/portalen används av leverantörer för att erbjuda sina B2B-kunder en slags självbetjäningsportal. Portalen nås via en vanlig webbläsare där återförsäljare själva kan logga in med sina användaruppgifter dygnet runt. Kunderna ser bara de varumärken och kollektioner som de har behörighet till. Likaså visas priser, rabatter och beställningspunkter på kundniv. Portalen gör det möjligt för återförsäljaren att bläddra bland sortimentet, se lagerstatus, lägga order, se orderhistorik och fakturor, och ladda ner bilder och annat material.  Detta underlättar belastningen för dina kundtjänstmedarbetare och ökar samtidigt tillgängligheten för dina kunder.

Lösningen kan även användas som en shop-in-shop för att möjliggöra för kunderna att handla digitalt i era fysiska butiker, eller för att hitta produkter som inte finns i lager.

Apps4Fashion/Colect är så mångfasetterad att vi tror att det enklaste och snabbaste sättet att bilda sig en uppfattning är att titta på filmerna här inunder.

Nyfiken?

Fyll i formuläret om du vill ladda ned en pdf som beskriver Apps4Fashion/Colect lite närmare.

  • Läs mer här om hur vi behandlar våra personuppgifter.

Vill du veta hur vi kan underlätta ert arbete?

Några av våra Apps4Fashion/Colect-kunder: