fbpx

SV  |  ENG

Anyware Retail för Microsoft Dynamics 365 Business Central

En add-on app till Microsoft Dynamics 365 Business Central som hjälper dig att underlätta produkthanteringen och förenkla inköpsprocessen av säsongsbaserade produkter.

Är du inom retail och jobbar med flera olika varumärken? Upplever du utmaningar med att skapa en effektiv produkthantering? Och hur är det med uppföljningen av produkter i olika säsonger, färger och storlekar?

Företag med fokus på retail, oavsett om det handlar om fysiska butiker eller online-försäljning, jobbar inte sällan med flera olika varumärken. Ofta är det olika leverantörer per varumärke, och i det fallet en och samma distributör levererar flera varumärken separeras gärna dessa i olika offerter till retailern. Utmaningen för retailern ligger ofta i att hantera produkterna effektiva. Speciellt om produkterna är säsongsbaserade och kommer i olika färger och storlekar. Att sedan jämföra försäljningen med föregående år ställer ytterligare krav då artikelnumren inte är samma. Det är ju delvis nya produkter i varje säsong.

Utvecklat för retail

Anyware Retail är en add-on app för Microsoft Dynamics 365 Business Central som underlättar produkthanteringen genom hela affärssystemsprocessen från inköp till försäljning och uppföljning. Och processen börjar i Excel.

Från offert till artikelkatalog

När leverantörerna levererat själv offerten i ett överenskommet Excel-format, läses Excel-filen in i Anyware Retail. De produkter som skall omsättas till artikelkort i Dynamics 365 Business Central markeras upp, och genom ett knappklick skapas sedan artikelkorten upp i Business Central med alla de artikelattribut som är definierade i offerten. Om artikeln finns i flera olika färger och storlekar kapas även dessa varianter upp för artikeln.

Enklare inköp

Appen ger dig möjlighet att skapa upp inköpsorder genom endast några få knappklick. Vid order av artiklar i flera olika färger och storlekar tillämpas en ordermatris för snabbare antalsinmatning. Du kan även göra inköp för flera butiker med direktleverans genom att markera upp flera lagerställen samtidigt.

Smart påfyllnad och uppföljning

Med Anyware Retail har du även stöd för påfyllnad till lager och butiker. Och när du sedan vill se över försäljningen har artiklarna försatts med flera attribut och egenskaper som följer med genom hela flödet för att underlätta uppföljningen.

Funktioner och fördelar
  • Pricat – Skapa enkelt artikelkataloger i Business Central genom att läsa in Excel-filer.
  • Attribut och egenskaper – Utöka artikelkortet med fler attribut för en bättre uppföljning genom hela flödet.
  • Ordermatris – Underlätta orderläggning av artiklar med flera olika färger och/eller storlekar.
  • Pre-order hantering – Följ upp inköpen från säsong till säsong.
  • Artikelplanering – Skapa inköpsförslag för säsongsbaserade artiklar.
  • Påfyllnad – Skapa överföringsorder till butikerna utifrån påfyllnadsförslag.

Priser

Ladda ned idag, du har 30 dagars gratis testperiod. Alla funktioner är tillgängliga utan begränsningar.

Notera att du måste ha Dynamics 365 Business Central som affärssystem för att kunna ladda ned och använda appen.

SMALL
400 SEK/månad
Anyware Retail
1-3 användare
Pris per bolag
MEDIUM
1000 SEK/månad
Anyware Retail
4-10 användare
Pris per bolag
LARGE
2000 SEK/månad
Anyware Retail
11+ användare
Pris per bolag

HJÄLPCENTER

Här hittar du mer information om lösningen och hur du gör för att komma igång:

Är du intresserad av att veta mer om hur Anyware Retail för Microsoft Dynamics 365 Business Central kan underlätta ditt arbete?

SV  |  ENG

Anyware Retail för Microsoft Dynamics 365 Business Central

En add-on app till Microsoft Dynamics 365 Business Central som hjälper dig att underlätta produkthanteringen och förenkla inköpsprocessen av säsongsbaserade produkter.

Är du inom retail och jobbar med flera olika varumärken? Upplever du utmaningar med att skapa en effektiv produkthantering? Och hur är det med uppföljningen av produkter i olika säsonger, färger och storlekar?

Företag med fokus på retail, oavsett om det handlar om fysiska butiker eller online-försäljning, jobbar inte sällan med flera olika varumärken. Ofta är det olika leverantörer per varumärke, och i det fallet en och samma distributör levererar flera varumärken separeras gärna dessa i olika offerter till retailern. Utmaningen för retailern ligger ofta i att hantera produkterna effektiva. Speciellt om produkterna är säsongsbaserade och kommer i olika färger och storlekar. Att sedan jämföra försäljningen med föregående år ställer ytterligare krav då artikelnumren inte är samma. Det är ju delvis nya produkter i varje säsong.

Utvecklat för retail

Anyware Retail är en add-on app för Microsoft Dynamics 365 Business Central som underlättar produkthanteringen genom hela affärssystemsprocessen från inköp till försäljning och uppföljning. Och processen börjar i Excel.

Från offert till artikelkatalog

När leverantörerna levererat själv offerten i ett överenskommet Excel-format, läses Excel-filen in i Anyware Retail. De produkter som skall omsättas till artikelkort i Dynamics 365 Business Central markeras upp, och genom ett knappklick skapas sedan artikelkorten upp i Business Central med alla de artikelattribut som är definierade i offerten. Om artikeln finns i flera olika färger och storlekar kapas även dessa varianter upp för artikeln.

Enklare inköp

Appen ger dig möjlighet att skapa upp inköpsorder genom endast några få knappklick. Vid order av artiklar i flera olika färger och storlekar tillämpas en ordermatris för snabbare antalsinmatning. Du kan även göra inköp för flera butiker med direktleverans genom att markera upp flera lagerställen samtidigt.

Smart påfyllnad och uppföljning

Med Anyware Retail har du även stöd för påfyllnad till lager och butiker. Och när du sedan vill se över försäljningen har artiklarna försatts med flera attribut och egenskaper som följer med genom hela flödet för att underlätta uppföljningen.

Funktioner och fördelar
  • Pricat – Skapa enkelt artikelkataloger i Business Central genom att läsa in Excel-filer.
  • Attribut och egenskaper – Utöka artikelkortet med fler attribut för en bättre uppföljning genom hela flödet.
  • Ordermatris – Underlätta orderläggning av artiklar med flera olika färger och/eller storlekar.
  • Pre-order hantering – Följ upp inköpen från säsong till säsong.
  • Artikelplanering – Skapa inköpsförslag för säsongsbaserade artiklar.
  • Påfyllnad – Skapa överföringsorder till butikerna utifrån påfyllnadsförslag.

Priser

Ladda ned idag, du har 30 dagars gratis testperiod. Alla funktioner är tillgängliga utan begränsningar.

Notera att du måste ha Dynamics 365 Business Central som affärssystem för att kunna ladda ned och använda appen.

SMALL
400 SEK/månad
Anyware Retail
1-3 användare
Pris per bolag
MEDIUM
1000 SEK/månad
Anyware Retail
4-10 användare
Pris per bolag
LARGE
2000 SEK/månad
Anyware Retail
11+ användare
Pris per bolag

HJÄLPCENTER

Här hittar du mer information om lösningen och hur du gör för att komma igång:

Är du intresserad av att veta mer om hur Anyware Retail för Microsoft Dynamics 365 Business Central kan underlätta ditt arbete?

© 2020 NaviPro / AAD