fbpx

SV  |  ENG

Anyware Retail

En add-on app till Microsoft Dynamics 365 Business Central

Underlätta produkthanteringen och förenkla inköpsprocessen av säsongsbaserade produkter i affärssystemet Business Central.
Fungerar lika bra oavsett om det handlar om fysiska butiker eller online-försäljning, eller om du hanterar ett, flera eller många varumärken.

Utvecklat för retail

Är du inom retail och jobbar med flera olika varumärken? Upplever du utmaningar med att skapa en effektiv produkthantering? Och hur är det med uppföljningen av produkter i olika säsonger, färger och storlekar?

Anyware Retail är en add-on app för Microsoft Dynamics 365 Business Central som underlättar produkthanteringen genom hela affärssystemsprocessen från inköp till försäljning och uppföljning. Och processen börjar i Excel.

Från offert till artikelkatalog

När leverantörerna levererat själv offerten i ett överenskommet Excel-format, läses Excel-filen in i Anyware Retail. De produkter som skall omsättas till artikelkort i Dynamics 365 Business Central markeras upp, och genom ett knappklick skapas sedan artikelkorten upp i Business Central med alla de artikelattribut som är definierade i offerten. Om artikeln finns i flera olika färger och storlekar kapas även dessa varianter upp för artikeln.

Enklare inköp

Appen ger dig möjlighet att skapa upp inköpsorder genom endast några få knappklick. Vid order av artiklar i flera olika färger och storlekar tillämpas en ordermatris för snabbare antalsinmatning. Du kan även göra inköp för flera butiker med direktleverans genom att markera upp flera lagerställen samtidigt.

Smart påfyllnad och uppföljning

Med Anyware Retail har du även stöd för påfyllnad till lager och butiker. Och när du sedan vill se över försäljningen har artiklarna försatts med flera attribut och egenskaper som följer med genom hela flödet för att underlätta uppföljningen.

Funktioner och fördelar

  • Pricat – Skapa enkelt artikelkataloger i Business Central genom att läsa in Excel-filer.
  • Attribut och egenskaper – Utöka artikelkortet med fler attribut för en bättre uppföljning genom hela flödet.
  • Ordermatris – Underlätta orderläggning av artiklar med flera olika färger och/eller storlekar.
  • Pre-order hantering – Följ upp inköpen från säsong till säsong.
  • Artikelplanering – Skapa inköpsförslag för säsongsbaserade artiklar.
  • Påfyllnad – Skapa överföringsorder till butikerna utifrån påfyllnadsförslag.

Funktionalitet

Nedan visas några av de viktigaste funktionerna som ingår i Anyware Retail.

Pricat

Genom att läsa in en offert från leverantören i Excel-format skapas en produktkatalog i Business Central. Produktkatalogen knyts automatiskt till leverantören definierad genom varumärkeskoden i Excel-filen, vilket minskar all form av onödig manuell hantering. I produktkatalogen ingår bland annat följande:

  • Gilltighetsdatum
  • Inköpspriser
  • Rekommenderade försäljningspriser i olika valutor
  • Beskrivningstexter
  • Bildlänkar
  • Färger och storlekar
  • Varugruppskod
  • Inköpsorderantal

I produktkatalogen skapas artikelkort upp genom några få enkla klick.

Attribut & egenskaper

Genom Anyware Retail för Micosoft Dynamics 365 Business Central så utökas artikelkortet med följande egenskaper:

  • Säsong
  • Kollektion
  • Varumärke
  • Varugrupp
  • Artikeltyp
  • Tema
  • Komposition

Dessa attribut och egenskaper finns tillgängliga för hjälp i uppföljningen genom hela flödet från inköp till försäljning samt på artikeltransaktioner.

Ordermatris

För att underlätta orderläggning av artiklar med flera olika färger och/eller storlekar erbjuder Anyware Retail nyttjandet av ordermatris. Direkt när en artikel med olika varianter väljs in på en order så visas matrisen på skärmen och antalen för resp. färg och storlek kan enkelt anges. Matrisen finns tillgänglig i följande dokument:

  • Pricat
  • Försäljningsorder
  • Försäljningsfaktura
  • Försäljningskreditnota
  • Försäljningsreturorder
  • Inköpsorder
  • Inköpsfaktura
  • Inköpskreditnota
  • Inköpsreturorder
Artikelplanering

Artikelplaneringen i Anyware Retail är ett inköpsförslag som ger specifika möjligheter för säsongsbaserade produkter:

  • Beställning från leverantör baserat på ett antal förbeställningar i form av försäljningsorder.
  • Påfyllnad till centrallager från leverantörer. 
  • Påfyllnad till butik från leverantörer.
  • Behovsspårning och detaljvy.
  • Beställningspunkter och/eller säkerhetslager.

Resultatet av ett verkställt förslag blir antingen inköpsorder eller överföringsorder. 

Preorder-hantering

För att ge möjlighet att följa upp inköpen från säsong till säsong märks inköpsordern med en ordertyp. Detta gör att preorder-inköpet för innevarande säsong kan jämföras per varumärke mot motsvarande säsong föregående år, kvantitetsmässigt och beloppsmässigt.

Påfyllnad

I det fallet ett centrallager används som bas för butikernas påfyllnad tillåter påfyllnadsförslaget ett enkelt sätt att skapa överföringsorder till butikerna. Förslag skapas för samtliga butiker samtidigt baserat på lagernivåer och beställningspunkter. Det går alltid att redigera förslaget och stryka utgående produkter, och därefter verkställs förslagen med ett knappklick. Antingen per butik eller alla förslagen i ett och samma moment.

Kom igång med Anyware Retail

Ladda ned appen idag, du har 30 dagars gratis testperiod. Alla funktioner är tillgängliga utan begränsningar.

Notera att du måste ha Dynamics 365 Business Central som affärssystem för att kunna ladda ned och använda appen.

SMALL
400 SEK/månad
Anyware Retail
1-3 användare
Pris per bolag
MEDIUM
1000 SEK/månad
Anyware Retail
4-10 användare
Pris per bolag
LARGE
2000 SEK/månad
Anyware Retail
11+ användare
Pris per bolag

Hjälpcenter

Här hittar du mer information om lösningen och hur du gör för att komma igång:

Är du intresserad av att veta mer om hur Anyware Retail för Microsoft Dynamics 365 Business Central
kan underlätta ditt arbete?

Kontakta oss

Är du intresserad av att veta mer om hur Anyware Retail för Microsoft Dynamics 365 Business Central
kan underlätta ditt arbete?

Kontakta oss