Åhléns Outlet, kund hos NaviPro sedan 2017.

Våren 2018 startade Åhléns ett helt nytt varuhuskoncept – Åhléns Outlet. De erbjuder kunderna produkter inom mode, hem och skönhet till 30-70 % lägre pris på kända varumärken. På Åhléns Outlet ska kunderna kunna fynda bland kända varumärken i en modern och inspirerande miljö till låga priser. De två första varuhusen öppnade i Västerås och i Norrköping och tanken är att konceptet ska utökas till hela Sverige.

”När vi skulle sätta systemen för Åhléns Outlet var flexibilitet och branschkännedom en viktig faktor. Åhléns Outlet var ett helt nytt koncept där mycket skulle hända på kort tid, projektet startade sommaren 2017 med öppning spikad till februari 2018. Tack vare att jag varit med och upphandlat affärssystem tidigare var jag ganska säker på vad vi behövde, ett modernt – men beprövat – system levererat av någon som var snabb, kunde retail och var bra på integrationer. Valet föll på kombinationen NAV och NaviPro. Integrationerna som NaviPro gjorde var mot Åhléns redovisningssystem Raindance och mot kassasystemet Sitoo, dessutom gjorde de en portal för all lagerhantering. Ett härligt projekt med högt tempo – och allt var färdigt och fungerade från dag ett!”

Karolina HöijdProjektledare(www.ahlensoutlet.se)

Alla kundcase