fbpx
Start | Affärssystem för retail

Tillsammans löser vi dina digitala retailutmaningar

Jobbar du inom retail med flera olika varumärken? Upplever du utmaningar med att skapa en effektiv inköps- och produkthantering av era säsongssbaserade produkter?
Och hur funkar det med uppföljningen av inköp och produkter från säsong till säsong, i olika färger och storlekar?

Kompetens till ditt förfogande

Vi vet hur komplext det kan vara. Och med över 20 års erfarenhet av att hjälpa företag inom retail med deras specifika krav, så kan man säga att komplexa och flexibla lösningar har blivit lite av vår livsluft! Med hjälp av rätt affärssystem och smidiga integrationer hjälper vi er att utveckla och förfina era affärsprocesser så att ni får tydligare rutiner, enklare administration och en stabil plattform, nu och för framtida tillväxt. Samtidigt skapar ni mer flexibilitet att möta de nya förväntningarna hos kunderna.

Vikten av rätt systemstöd inom retail

En väl fungerande kundupplevelse kräver effektiva affärsprocesser. Kraven på tillgång till information i realtid ökar också, dels för att kunna möta kundernas önskemål och beteenden men framför allt för att kunna ta snabbare beslut. För det moderna retailföretaget blir det allt viktigare att välja systemstöd och affärssystem som på djupet förstår retail och som kan hjälpa till att utveckla de interna processerna och optimera verksamheten.

Några av utmaningarna

Företag med fokus på retail, oavsett om det handlar om fysiska butiker eller online-försäljning, jobbar inte sällan med flera olika varumärken. Ofta är det olika leverantörer per varumärke, och i det fallet en och samma distributör levererar flera varumärken separeras gärna dessa i olika offerter till retailern. Utmaningen för retailern ligger ofta i att hantera produkterna effektivt, särskilt om de är säsongsbetonade och finns i olika färger och storlekar. Att sedan jämföra försäljningen med föregående år ställer ytterligare krav då artikelnumren inte är desamma. Det är ju delvis nya produkter i varje säsong. Det är här vår branschanpassade affärssystemslösning för retail kommer in i bilden.

Affärssystem anpassat för retail

Oavsett om du upplever utmaningar med att optimera kundupplevelsen eller med tidskrävande affärsprocesser så vågar vi påstå att vi har både lösningarna och kompetensen som du letar efter. Vårt anpassade affärssystem för retail är ett resultat av alla insikter vi tagit med oss genom åren, utvecklad för att effektivisera och underlätta de branschspecifika affärsprocesser som ofta återfinns hos retailföretag. Dessutom har vi byggt lösningen helt och hållet för Microsoft Dynamics 365 Business Central, ett kraftfullt och flexibelt affärssystem som är perfekt att växa med.

Hur affärssystemet skapar värde för dig inom retail

Är det svårt att föreställa dig hur lösningen kan skapa värde för just din verksamhet? Vi vet att det inte är helt enkelt att avgöra vilken lösning som passar vilket typ av företag. Klicka dig genom flikarna nedan för att läsa mer om hur ett anpassat affärssystem kan underlätta några av processerna inom retail.

“Navip Clothing & Brands Inc.” är en retailer med 5 st fysiska butiker och en egen e-handel som levereras genom ett centrallager. Centrallagret förser även butikerna med påfyllnad, även om några enstaka artiklar levereras direkt från leverantörerna till butik. Försäljningen går bra, och består av ett 50-tal varumärken som köps in av nästan lika många leverantörer.

Affärssystem

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central är ett affärssystem för verksamhetsstyrning som hjälper dig att optimera verksamheten, koppla ihop och automatisera företagets affärsprocesser för bland annat ekonomi, inköp, orderhantering, lager och logistik. Det har med andra ord en massa utmärkta grundfunktioner men tillsammans med våra appar och moduler nedan får du du en helhetslösning anpassad för ditt retailföretag.

Läs mer om Microsoft Dynamics 365 Business Central

Branschlösning för retail

Anyware Retail

Anyware Retail är en add-on app till Microsoft Dynamics 365 Business Central. Den hjälper dig att underlätta produkthanteringen och förenkla inköpsprocessen av säsongsbaserade produkter.
Lösningen fungerar lika bra oavsett om det handlar om fysiska butiker eller online-försäljning, eller om du hanterar ett, flera eller många varumärken.

Läs mer om appen Anyware Retail

Vid behov kan du även komplettera med följande applösningar och moduler:

Uppföljning & analys

NaviConnect BI

NaviConnect BI är byggt på Microsoft Power BI och är ett enkelt och bekvämt alternativ till de mer utbredda och större business intelligience-systemen. Dessutom finns färdiga kopplingar mot affärssystemet Business Central.

I NaviConnect BI levereras färdiga, standardiserade dashboards och rapporter för uppföljning av den ekonomiska delen kring e-handeln. Dessa inkluderar de mest förekommande KPI:erna och informationen som Business Central känner till.

GDPR-hantering

NaviConnect GDPR

När affären riktar sig till konsument uppstår behovet, genom lag, att kunna söka upp kundhistorik och personuppgifter och tillhandahålla dessa på begäran. I de fallen då konsumenten önskar bli bortglömd skall detta också kunna genomföras så länge inte bortglömmandet strider mot lagar och regler.  

NaviConnect GDPR erbjuder en sökfunktion i kundtjänstformat som enkelt presenterar all information i affärssystemet gällande en given konsument.

ERP-system

Microsoft Gold Partner – ERP-system & Affärssystem

NaviPro är en certifierad Microsoft Gold Partner inom ERP-system och affärssystem. Gold Partner är Microsofts högsta kompetensnivå för återförsäljare och innebär att vi behöver uppfylla särskilda kompetenskrav varje år för att behålla certifieringen. Det gör att du kan lita på att vi, som din partner, har den erfarenhet och kompetens som krävs för ett lyckat affärssystemsprojekt. Och med Microsofts styrka i ryggen kan du vara säker på att det finns resurser för att se till att affärssystemet även i framtiden kommer att ligga i framkant av IT-utvecklingen.

Nyfiken och vill veta mer? Hör av dig så bokar vi en kaffepaus – digitalt eller fysiskt.

Fyll i kontaktformuläret nedan.