fbpx

Affärssystem för mode

Vill du ha systemstöd som på djupet förstår varumärkesägare inom modebranschen?
Grattis, du behöver inte leta mer!

Läs mer om våra lösningar

Affärssystem för mode

Vill du ha systemstöd som på djupet förstår varumärkesägare inom modebranschen?
Grattis, du behöver inte leta mer!

Läs mer om våra lösningar

Tillsammans utvecklar vi era affärsprocesser och skapar en stabil plattform rustad för framtiden.

Tillsammans utvecklar vi era affärsprocesser och skapar en stabil plattform rustad för framtiden.

Är ni varumärkesägare inom modebranschen och upplever utmaningar med att skapa effektiva affärsprocesser?
Kan ni på ett smidigt sätt hantera, orderlägga och följa upp era produkter i olika säsonger, kollektioner, färger och storlekar?
Vi vet hur komplext det kan vara!

Kompetens till ditt förfogande

Modebranschen är kanske en av de mest omvärlds- och trendberoende branscherna som finns. Den drivs av kreativitet och påverkas av allt från väder till globala konjunktursvängningar. Därför har den också en del tuffa utmaningar, vilket kräver pålitliga strukturer. Som systemleverantör till branschen vill vi hjälpa våra kunder med att nå framgång. Därför arbetar vi ständigt med att lära oss mer om våra kunders verksamhet och verksamhetsspecifika krav och önskemål. Ju mer vi kan, desto bättre service kan vi ge. Sedan 1999 har vi utvecklat vår kompetens inom modebranschen och levererat branschspecifika lösningar till företag inom just design, fashion och mode.

Modebranschen kräver pålitliga affärssystem

I modebranschens natur ligger att vara först med det nya. Det är därför inte överraskande att det är inom just mode som digitaliseringen legat i framkant. Samtidigt gör omvärldsförändringar och framtidens krav att modeföretag ständigt står inför nya utmaningar att förändra, förbättra och digitalisera sin verksamhet. Vi vet därför att det krävs flexibla, skalbara och ibland skräddarsydda affärssystem, och vi vet vilka behov som är avgörande för framgång.

Möjligheterna med ett komplett affärssystem

Idag möter vi fler och fler företag inom modebranschen som ser möjligheterna i att både öka sina affärer, effektivisera arbetsprocesser och ligga i framkant med hjälp av ett komplett affärssystem. Att ständigt korta ned ledtiderna i alla processer, att få alla steg synkade, ha en hög lageromsättningshastighet och att möta kraven hos en allt mer kunnig kundkrets är A och O för kostnadseffektivitet och ökad lönsamheten. Ett stabilt och komplett affärssystem är därför en förutsättning för att lyckas ta sig an utmaningarna och fånga möjligheterna, nu och framåt.

Vad gör ett affärssystem?

Det enklaste sättet att sammanfatta vad ett affärssystem är för något, är att tänka på alla de centrala affärsprocesser som behövs för att driva ett företag, till exempel ekonomihantering och bokföring, inköp, tillverkning, försörjningskedja, orderläggning, lagerhantering, inventeringskontroll, logistik och leverans. Ett affärssystem hjälper till att hantera och integrera alla dessa affärsprocesser genom att skapa ett samspel mellan de olika delarna och den data de samlar i ett enda system.

Affärssystem för modebranschen

Med dagens utveckling finns det idag en hel del affärssystemlösningar anpassade för olika inriktningar, områden eller branscher. Det är helt enkelt för att det är olika typer av företag som, beroende på vilken bransch de tillhör, har olika krav på hur affärsprocesserna ska fungera och hur affärssystemet behöver vara utformat. Modebranschen tillhör en sådan kategori där det ofta krävs stöd för mer branschspecifika processer, med andra ord sådan funktionalitet som ofta saknas i andra generella affärssystem på marknaden.

Funktionalitet som stödjer modeföretag på ett bra sätt

I ett affärssystem anpassat för modebranschen ingår alla grundfunktioner som beskrivs ovan. Men det som en branschanpassad lösning gör är att den adderar ytterligare funktionalitet för att stödja modeföretag i det dagliga arbetet. Till exempel finns det stöd för hantering av säsongsbaserade produkter, olika ordertyper (presale & lagerorder), leveranser av kollektioner i olika drop, uppföljning på begrepp så som säsong, kollektion, tema, färg, kvalitet och varugrupp, orderdeadline med uppföljning på införsäljningen i säsong, inköpsorderbevakning, leveransplanering, leveransprioritering och avvikelsehantering på inköp och försäljning, för att bara nämna några.

Vårt erbjudande till modeföretag

Affärssystem

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central är ett affärssystem för verksamhetsstyrning som hjälper dig att optimera verksamheten, koppla ihop och automatisera företagets affärsprocesser för bland annat ekonomi, inköp, orderhantering, lager och logistik. Det har med andra ord en massa utmärkta grundfunktioner men kompletterad med branschlösningen Pebblestone Fashion och tilläggsmodulerna nedan får du du en helhetslösning anpassad för ditt modeföretag.

Läs mer om Business Central

Branschlösning för mode

K3 Pebblestone

Pebblestone har utvecklats sedan 1995 specifikt för mode- och textilbranschen. Det är idag ett ledande Microsoft Dynamics 365 Business Central-baserat affärssystem för modeföretag. Valet att basera Pebblestone på Dynamics 365 Business Central är logiskt – inget annat affärssystem är lika kraftfullt för företag i de storlekar som oftast återfinns i modebranschen.

Pebblestone uppfyller modebranschens unika krav och skapar en mängd möjligheter som förenklar både vardag och tillväxt. Lösningen passar företag inom flera olika segment, t.ex. damkläder, herrkläder, barnkläder, skor, sport- och träningskläder, fritidskläder, arbetskläder, privat label och accessoarer.

Läs mer om Pebblestone

Integrerade e-handelssystem

En sömlös integration mellan affärssystemet och e-handelssystemet är a och o när det kommer till att skapa framgångsrika affärsprocesser. Vi samarbetar med flera av de etablerade e-handelsleverantörerna och erbjuder både färdiga standardintegrationer och kundanpassade integrationer beroende på vilket e-handelssystem du använder. Hör av dig till oss om du vill veta mer om vilka vi kan integrera med. Nedan ser du ett urval.

 
 

Vid behov kan du komplettera med följande lösningar och moduler:

Uppföljning & analys

NaviConnect BI

NaviConnect BI är byggt på Microsoft Power BI och är ett enkelt och bekvämt alternativ till de mer utbredda och större business intelligience-systemen. Dessutom finns färdiga kopplingar mot affärssystemet Business Central.

Några av de lagersystem, transportadministrationssystem och kassasystem som vi kan integrera med Dynamics 365 Business Central i denna lösning:

 
 

Vill du veta mer om vår helhetslösning för modeföretag?


Boka ett första möte

Microsoft Gold Partner – ERP/Affärssystem

NaviPro är en certifierad Microsoft Gold Partner inom ERP/affärssystem. Gold Partner är Microsofts högsta kompetensnivå för återförsäljare och innebär att vi behöver uppfylla särskilda kompetenskrav varje år för att behålla certifieringen. Det gör att du kan lita på att vi, som din partner, har den erfarenhet och kompetens som krävs för ett lyckat affärssystemsprojekt. Och med Microsofts styrka i ryggen kan du vara säker på att det finns resurser för att se till att affärssystemet även i framtiden kommer att ligga i framkant av IT-utvecklingen.

Nyfiken och vill veta mer? Hör av dig så bokar vi en kaffepaus – digitalt eller fysiskt.

Fyll i formuläret nedan.

Lyssna på de senaste avsnitten av Modebranschpodden

Ett initiativ av NaviPro & K3 Business Technologies

Lyssna här