fbpx

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Ett riktigt smart val av affärssystem för medelstora företag. Och för små företag med ambitionen att växa!

Varför Dynamics 365 Business Central?

Därför att Dynamics 365 Business Central är ett komplett affärssystem, eller ERP-system som det också kallas, för verksamhetsstyrning som hjälper dig att optimera verksamheten, samla all information och automatisera företagets affärsprocesser. Över 150 000 företag, i mer än 40 länder förlitar sig på affärssystemet varje dag för att utföra sina affärsprocesser. Du kan med andra ord tryggt implementera Business Central för att driva din verksamhet.

Microsoft Dynamics 365 Business Central är den nya generationen av affärssystemet Dynamics NAV (när vi startade 1999 hette det Navision).

Ny förbättrad plattform

Affärssystemet Dynamics 365 Business Central är byggd på en helt ny teknisk plattform jämfört med den tidigare lösningen. Detta innebär en del förbättringar, bland annat i form av ett mer användarvänligt och rollbaserat gränssnitt med personliga flöden och notiser som hjälper användaren att fokusera på rätt saker. Business Central kan köras som en applikation som är åtkomlig direkt från Office365 och med en utökad integration till Outlook. Det innebär också en del skillnader när det kommer till anpassningar och uppgraderingar.

Business Central i molnet eller lokalt

Dynamics 365 Business Central är en komplett lösning för verksamhetsstyrning med en modern och rollbaserad användarupplevelse. Business Central kan distribueras både i molnet (on-cloud) eller lokalt (on-premise) beroende på företagets behov.

Skillnaden mellan Business Central on-cloud och on-premise

Business Central on-cloud är en helt ny teknisk plattform i molnet där du kan anpassa lösningen med hjälp av olika applikationer och anpassningar som utvecklas genom så kallade Extensions, vilket betyder att inga ändringar behöver göras i systemets programobjekt. Detta nya sätt att skapa kundunika anpassningar möjliggör automatiska uppgraderingar av affärssystemet vilket i sin tur innebär lägre kostnader i det långa loppet då de inte behöver göras om för varje ny version.

On-premise innebär i princip att du som kund driftar ditt affärssystem och själv styr över när du vill göra uppgraderingar.

Driv verksamheten i farten

Arbeta var du vill, när du vill och från vilken enhet du vill. All viktig information, data och alla funktioner finns tillgängliga på din stationära dator, surfplatta eller mobiltelefon på Windows-, Android- eller iOS-baserade enheter.

Användarvänligt och rollbaserat affärssystem

Microsoft Dynamics 365 Business Central är ett rollbaserat affärssystem. Det innebär att det finns möjlighet att anpassa gränssnittet utifrån vilken roll och vilka arbetsuppgifter varje användare har på ditt företag. Det rollbaserade gränssnittet ger personlig åtkomst till den information och de uppgifter som är mest relevanta för respektive roll, vilket underlättar för medarbetarna att fokusera på rätt saker.

Tillgång till information, bättre kontroll och effektivare affärsprocesser

Att ha kontroll handlar om att ha insikt i hur ditt företag presterar, det handlar om att ha tillgång till rätt information och data och att veta att affärssystemet hjälper till att driva beslutsfattande processer som möjliggör för medarbetarna att vara mer proaktiva och produktiva.

Med Microsoft Dynamics 365 Business Central kan du ta smarta beslut och automatisera viktiga affärsprocesser och rutiner, från inköp och lagerhantering, till orderhantering, logistik, bokföring och rapportering.

Business Central stöttar tillväxt

Vill du ha ett affärssystem som förenklar både vardag och tillväxt för ditt företag? Med Business Central som ditt affärssystem kan du skala upp allt eftersom verksamheten växer med modern teknik som bygger på Microsofts moln. Du kan med andra ord lätt anpassa verksamheten efter hur marknaden förändras. Dynamics 365 Business Central ger dig och ditt företag flexibiliteten att komma igång snabbt med en färdigpaketerad lösning för att sen bygga vidare och expandera i den takt affärerna kräver.

Licenser för Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central är prissatt utifrån antalet namngivna användare. Licensen finns dessutom i två nivåer, Dynamics 365 Business Central Essentials och Dynamics 365 Business Central Premium. Essentials licensen innehåller funktioner för ekonomihantering, försäljning, inköp, leverans, lagerhantering, leverantörs- & kundreskontra och projekthantering. Premium licensen innehåller ytterligare funktioner för bland annat servicehantering och produktion.

Erbjuder många smarta funktioner
för hantering av:

  • Inköp
  • Försäljning, order & kundtjänst
  • Produktion
  • Lagerstyrning
  • Leverans & logistik
  • Ekonomi, bokföring & fakturering
  • Rapportering & analys
  • Projekthantering
  • Service

Några av fördelarna med Dynamics 365 Business Central:

  • Passar mindre och medelstora företag inom olika branscher
  • Automatiserar och förenklar verksamhetsprocesser
  • Möjligt att anpassa efter företagets behov
  • Rollbaserade arbetsytor och riktlinjer för arbetsflöden som gör affärssystemet enkelt att använda
  • Flexibelt och skalbart affärssystem för ditt företag att växa med
  • Tillgång till data var du än befinner dig, med alla funktioner på din stationära dator, surfplatta eller mobiltelefon, lokalt eller i molnet, på Windows-, Android- eller iOS-baserade enheter.
  • Anpassat till den svenska marknaden med hjälp av den Microsoft-certifierade tilläggsmodulen SweBase.
  • Förbättra produktiviteten med sömlös integration till applikationerna i Office 365, t.ex. Microsoft Word, Excel och Outlook.
  • Möjlighet att integrera med Microsofts CRM-system Dynamics Sales.

Lätt att komplettera med mer anpassade
funktioner för t.ex:

  • Branschanpassningar
  • PDM (Product Data Management)
  • PLM (Product Lifecycle Management)
  • PIM (Product Information Management)
  • Kassasystem & POS (Point of Sales)
  • Säljverktyg i form av B2B-webshop och säljapp
  • Analysverktyg & Power BI (Business Intelligence)
  • Rapporteringssystem
  • Mobilt WMS (Warehouse Management System) för effektiv lagerhantering
  • Elektronisk dokumenthantering
  • Returhantering
  • CRM (Customer Relationship Management)

Vad kostar Business Central?

Kontakta oss för prisförfrågan

Vad kostar Business Central?

Kontakta oss för prisförfrågan

Tilläggslösningar som fungerar bra ihop med Microsoft Dynamics 365 Business Central:

Business Intelligence

NaviConnect BI

NaviConnect BI är byggt på Microsoft Power BI och är ett enkelt och bekvämt alternativ till de mer utbredda och större business intelligience-systemen. Dessutom finns färdiga kopplingar mot affärssystemet Business Central.

Avstämning av betaltransaktioner

Anyware Payments

När verksamheten ökar i antalet order eller på fler marknader så ökar också antalet betaltransaktioner, och det uppstår ett behov av att pricka av varje levererad order. Anyware Payments förenklar massavstämning av betaltransaktioner i olika marknader och från en eller flera av de integrerade betalväxlarna som t.ex. Klarna & Adyen.

Läs mer om Anyware Payments

Integrera ditt e-handelssystem med Dynamics 365 Business Central

En sömlös integration mellan affärssystemet och e-handelssystemet är a och o för ditt företag när det kommer till att skapa framgångsrika affärsprocesser. Vi samarbetar med flera av de etablerade e-handelsleverantörerna och erbjuder både färdiga standardintegrationer och kundanpassade integrationer beroende på vilket e-handelssystem du använder. Hör av dig till oss om du vill veta mer om vilka vi kan integrera med. Nedan ser du ett urval.

 
 

Övriga integrationer

 Vi bygger och underhåller integrationer till flera närliggande system. Nedan ser du några av de lagersystem, transportadministrationssystem och kassasystem som vi kan integrera med Dynamics 365 Business Central:

 
 

Microsoft Dynamics 365 Business Central anpassat för:

Är du nyfiken på att veta mer om Business Central?
Hör av dig till oss så kan vi berätta mer om hur vi kan hjälpa er att skapa en flexibel plattform för framtida tillväxt.

Boka ett första möte

  • byta affärssystem

Är du nyfiken på att veta mer om Business Central?
Hör av dig till oss så kan vi berätta mer
om hur vi kan hjälpa er att skapa en flexibel plattform för framtida tillväxt.

Boka ett första möte

Microsoft Gold Partner – ERP-system & Affärssystem

NaviPro är en certifierad Microsoft Gold Partner inom ERP-system och affärssystem. Gold Partner är Microsofts högsta kompetensnivå för återförsäljare och innebär att vi behöver uppfylla särskilda kompetenskrav varje år för att behålla certifieringen. Det gör att du kan lita på att vi, som din partner, har den erfarenhet och kompetens som krävs för ett lyckat affärssystemsprojekt. Och med Microsofts styrka i ryggen kan du vara säker på att det finns resurser för att se till att affärssystemet även i framtiden kommer att ligga i framkant av IT-utvecklingen.