fbpx
NaviPro 20 års jubileum

Välkommen till våra inspirations- & jubiléumsdagar

Vi fyller 20 år och bjuder in till våra jubiléumsdagar fyllda med inspiration, kunskap och firande.

Under två tillfällen kommer vi få ta del av insikter från talare som representerar några av branschens inspirerande aktörer. Kom och lyssna till seminarier med företagsledare och experter som delar med sig av sina erfarenheter kring tillväxt, handel, branschomställningar och effektivisering genom alla affärsprocesser.

Några av talarna

Att slåss mot Goliat

Hur Daily Sports med små medel och en stor dos envishet har positionerat sig och byggt ett starkt varumärke i en traditionell bransch.

Elin Wengström

Elin Wengström

Marketing Manager

Daily Sports

Stockholm

Björn Spenger är en av grundarna till Fashion Tech Group som startar och driver produktvarumärken åt influencers. Björn kommer berätta om denna nya innovativ version av e-handel, hur de samverkar och bygger upp brands åt influencers och vilken impact dessa brands kommer ha.

Björn Påhlman Spenger

Björn Spenger

Co-Founder & CEO

Fashion Tech Group

Göteborg

”Det är inte de stora som vinner över de små, det är de snabba som vinner över de långsamma”

Caroline Hjelm-Cronstedt, CEO på Beauty Bargain, berättar om deras helt nya koncept inom Åhlens och hur det är att driva en startup inom en stor koncern. Vilka är möjligheterna, men också vilka är utmaningarna? Och vad krävs av en organisation för att lyckas?

Caroline Hjelm-Cronstedt

Caroline Hjelm-Cronstedt

CEO

Beauty Bargain

Stockholm

Jonas Andgren

Johan Andgren

CEO

Swedemount

Göteborg

Moon-Suck Song har varit i e-handelsbranschen sedan år 2001. Han är vd och medgrundare av Panagora som har varit med många start-ups som sedan har hamnat på top 100 listan för e-handlare. Tiden det tar att bygga en miljardaffär har bara blivit kortare och kortare, vad beror det på? Lyssna på Moon-Suck som presenterar 6 trender som blivit avgörande.

Moon-Suck Song

Moon-Suck Song

CEO & Co-Founder

Panagora

Stockholm

Hur spelar IT, teknik och rätt systemstöd en viktig roll i företagets framgång? Stefan Erlandsson berättar om Björn Borgs resa från 4 bolag till att nu vara 14 team som breddad ut sig över olika nationaliteter, och hur integrationer i kombination med effektiva affärsprocesser bidrar till företagets utveckling.

Stefan Erlandsson

Stefan Erlandsson

Business Development Manager

Björn Borg

Stockholm & Göteborg

96 år – and still going strong

Vilka har varit de största utmaningarna i detaljhandeln och hur har Sandströms med sin 96-åriga historia lyckats angripa dem. Mikael och Mikaela Sandström delar med sig av vilka omställningar de gjort under resans gång och hur man kan utveckla och påverka morgondagens handel.

Mikael Sandström

Mikael Sandström

CEO

Sandströms

Göteborg

96 år – and still going strong

Vilka har varit de största utmaningarna i detaljhandeln och hur har Sandströms med sin 96-åriga historia lyckats angripa dem. Mikael och Mikaela Sandström delar med sig av vilka omställningar de gjort under resans gång och hur man kan utveckla och påverka morgondagens handel.

Mikaela Sandström

Mikaela Sandström

Sales Manager

Sandströms

Göteborg

Livsstilsvarumärket Lexington delar med sig av sin resa och fortsatta tillväxtstrategi, där multikanal och ökat fokus på den digitala kundupplevelsen är viktiga värdeord.

Örjan Terén

Örjan Terén

Head of Supply Chain & Technical Development

Lexington

Stockholm

Meningslösa produkter eller effektivt media?

Thomas Davidsson, VD på Wackes, berättar om hur kan du använda profilprodukter som media – ett media som är fysiskt och sätter flera sinnen i spel. Hur ser man på hållbarhet inom profilbranschen och vilka är utmaningarna utifrån ett hållbarhetsperspektiv?
Dessutom delar Thomas med sig av sina erfarenheter kring att skapa en effektiv distribution genom webshop och affärssystem.

Thomas Davidsson

Thomas Davidsson

CEO

Wackes

Göteborg

Morgondagens butik

Hur kommer morgondagens butik se ut? Och hur kommer e-handeln att utvecklas? Andreas Broman har under flera år arbetat med strategi och butiksutveckling och kommer ge oss sin bild av hur morgondagens konsument och butik kommer se ut.

Andreas Broman

Andreas Broman

CEO

Retail United

Stockholm

Returer – vägen till lönsamhet?

Nya köpmönster tär på handelns lönsamhet då provrummet flyttar hem. Hur kan man som handlare bemöta det och omvända retur och bytesprocessen till sin fördel?

Markus Nordlund

Markus Nordlund

COO

Easycom

Stockholm

Den moderna
affärsplattformen

Hur kan Microsoft affärslösningar hjälpa er genom den digitala transformationen och göra er ännu mer konkurrenskraftiga? Peter Rhodin går igenom strategin med den moderna affärsplattformen och påvisar konkreta exempel på hur man snabbt kan digitalisera verksamheten.

Peter Rhodin

Peter Rhodin

Technology Strategist

Microsoft

Stockholm & Göteborg

Returer – vägen till lönsamhet?

Nya köpmönster tär på handelns lönsamhet då provrummet flyttar hem. Hur kan man som handlare bemöta det och omvända retur och bytesprocessen till sin fördel?

Ola Holmberg

Ola Holmberg

CPO

Easycom

Göteborg

[ENG] Data Journey with Courage in
the world of Ecommerce

Kamil Karbowiak from Data Courage will show data journey that you can take using Data Science solutions for retail, ecommerce and fashion. The latest developments of Data Courage team will open your eyes on data intelligence so you will see your business in a brand different way. You will also get insights in Text Mining, Market Basket analysis, Purchasing Behavior and many more.

Kamil Karbowiak

Kamil Karbowiak

Managing Director

Data Courage

Stockholm & Göteborg

[ENG] Aly will take us through their transition and journey to the cloud. What has made them shift their focus from the traditional full stack and comprehensive solution to the modern way of developing and delivering flexible and scalable solutions in the cloud. What influence did the developments in the fashion industry and their customers have in that journey?

Aly Beeman

Aly Breeman

Product Manager

K3 Business Technologies

Stockholm & Göteborg

Event Partners:
 
Easycom logo
K3 logo
Data Courage

”Mycket fint genomfört event i lyxig förpackning med många bra föreläsare.”

”Inspirerande och engagerande”

”Jag hoppas ni kommer köra event en gång per år. Sjukt kul att lyssna på kollegor i samma bransch. Hatten av för arrangemanget!”

”Ett väldigt väl organiserat event med fantastiskt bra och tydlig information innan. Varmt välkomnande på plats.”

”Supertrevlig dag med varierat innehåll som passar många.”

”Det var ett gediget program, positiv energi och en väldigt trevlig middag.”

Eventen har tyvärr redan varit men vi kommer helt säkert hålla fler.

Vill du vara bland de första med att få info om kommande events kan du skriva upp dig här.