fbpx
FOKUS MODEBRANSCHEN

Vikten av den digitala och fysiska närvaron för modebranschen

18 MARS, 2019

mobil ehandel

Företagen inom modebranschen inser vikten av att ha en digital närvaro. Det visar undersökningen till vår rapport – Svensk modeindustri 2019. En växande del av försäljningen sker online inom modebranschen. Det som för några år sedan var en spännande jungfrulik mark och samtidigt ett dyrt logistiskt bekymmer ses idag som en självklarhet. De flesta företagen vi talat med menar att digitaliseringsresan har gått förhållandevis bra och pekar på vikten av att ligga i framkant digital. Det är viktigt att marknadsföring och försäljning kan ske digitalt och därför väljer också företagen affärssystem som är konstruerade för att kunna hantera både e-handel och handel i fysisk butik.

 
Försäljning digitalt mode
Ny teknik skapar fler plattformar

Men även de etablerade e-handelslösningarna har fått konkurrens. Butiksytorna flyttar inte bara in på webbsidorna utan även in i din telefons appar. Vi kommer att få se allt fler affärsmodeller där kunderna leasar plagg och framåtsinnade företag försöker i appar efterlikna ett ”Tinderbeteende” där du som konsument kan swipa dig fram till det du finner attraktivt. Även begagnatmarknaden är på frammarsch här, vilket går i takt med visionen om det hållbara modet.

Vill du se fler resultat av vår undersökning och ta del av hela rapporten?
Ladda gärna ner rapporten genom att klicka på knappen nedan.
 
Ladda ned branschrapporten
Mer läsning
Organic fashion
Returer ehandel
mobil ehandel
Trender inom teknologi för modebranschen
Branschrapport Svensk modeindustri
Affärssystem Digitalisering

Prenumerera på våra artiklar:

Välj en eller flera kategorier nedan.

Kunder berättar: