Snart släpps årets branschrapport om svensk modeindustri

Modeindustrin är kanske en av de mest omvärlds- och trendberoende branscherna som finns. Den drivs av kreativitet och påverkas av allt från väder till globala konjunktursvängningar. Därför har den också en del tuffa utmaningar, vilket kräver pålitliga strukturer.

Som systemleverantör till branschen vill vi hjälpa våra kunder med att nå framgång. Därför arbetar vi ständigt med att lära oss mer om våra kunders verksamhet och verksamhetsspecifika krav och önskemål. Ju mer vi kan, desto bättre service kan vi ge.

Detta är några av insikterna som ligger till grund för att vi på NaviPro valt att gå in på djupet i den svenska modeindustrin i form av en omfattande undersökning.

Om undersökningen

Detta är tredje året som vi genomfört vår undersökning om svensk modeindustri. I årets undersökning har vi samlat en bättre bild över modebranschens nutid och framtid, genom att bland annat lyfta branschspecifika prioriteringar och affärsutmaningar för att nå bättre lönsamhet och effektivitet. Vi har också tittat på vad modebranschen upplever för specifika trender och utvecklingsområden.

Årets undersökning har genomförts med hjälp av konsultbolaget PDC Sweden och vänder sig till mindre och medelstora B2B & B2C företag inom modebranschen.

Undersökningen har pågått under de två senaste månaderna och rapporten släpps i slutet av mars 2019.

Anmäl dig här på sidan för att vara först med att få den senaste branschrapporten. Missade du förra årets rapport kan du ladda ner den genom att klicka på knappen nedan.

Kontakt:

Alexandra Tuite

Marknad

Vill du ta del av årets branschrapport?

Anmäl ditt intresse här så skickar vi rapporten till dig så snart den släpps.

  • Läs mer här om hur vi behandlar våra personuppgifter.

Branschrapport Svensk modeindustri
Mer läsning:
Trender inom teknologi för modebranschen
Branschrapport svensk modeindustri
Affärssystem Digitalisering
Digitalisering och ledtider , Drivkrafter i modebranschen
Svensk Modeindustri, Utmaningar