fbpx

Microsofts senaste lösning för små & medelstora företag: Microsoft Dynamics 365 Business Central

16 MARS, 2018

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft lanserade i oktober förra året en molnbaserad affärssystemlösning som gick under utvecklingsnamnet Microsoft Dynamics 365 ”Tenerife” och som bygger helt på affärssystemet Dynamics NAV. Lösningen går i linje med Microsofts strategi ”Cloud-First” och den digitala transformation som just nu pågår. Företag står inför en utmanade utveckling och många har redan börjat se fördelarna av att expandera med hjälp av flexibla och automatiserade molnlösningar.

Det har under en tid pratats om ett nytt namn för Microsofts nylanserade Software as a Service (SaaS) och häromdagen blev det äntligen officiellt att den framöver kommer att heta Microsoft Dynamics 365 Business Central. Som det ser ut nu är det endast SaaS-versionen som kommer att ändra namn, och on premise-versionen kommer fortsätta gå under namnet Dynamics NAV ett litet tag till (i alla fall till nästa version som kommer till våren, då Microsoft informerat om att det blir den sista versionen att kallas Dynamics NAV.)

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central är en plattform som ska förena, effektivisera och automatisera processer och flöden för företag som vill arbeta i molnet. Plattformen integrerar med andra Microsoft verktyg som Outlook, Word och Excel och erbjuder på så sätt företag en enda lösning för att hantera allt vad gäller ekonomi, drift, försäljning och kundservice. Ambitionen är också att kunna integrera med fler av Microsofts molntjänster, bland annat analysverktyget Power BI.

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central tar alltså kraften från Dynamics NAV, fast till molnet. Lösningen är byggd för att ni som företag ska kunna utvecklas tillsammans med systemet. Tanken är att ni ska komma igång snabbt och växa i er egen takt för att sedan anpassa lösningen allt eftersom företagets behov ökar eller förändras. Det kommer också finnas möjlighet att ta hjälp av förinstallerade applikationer, tillgängliga via AppSource, för att enkelt och kostnadseffektivt utöka er lösning och skräddarsy den så att den passar er verksamhet.

Lösningen kommer att gå under två olika erbjudanden: Essential och Premium.

Microsoft Dynamics 365 Business Central börjar rulla ut i Sverige den 2 april 2018.

Nyfiken? Anmäl dig till nästa webinar och upptäck den senaste affärssystemlösningen:

Mer läsning

Anmäl dig till nästa webinar:

Kunder berättar: