Hur integrerade lösningar förbättrar kundens upplevelse

Integrerade lösningar

Med e-handel och affärssystemlösningar, och tillgång till data var man än är, har företag idag möjligheten att skaffa sig en köpstark kundbas utan att använda för många olika system.

Att bygga en relation med kunderna är lika viktigt som att bygga varumärke. Kunderna behöver känna sig hörda och respekterade för att de investerar i ert företag. Genom att möjliggöra e-handel skapar ni ett bra sätt att visa upp er och få dedikerade köpare som promotar ert varumärke. Och med hjälp av en integrerad lösning kan ni till exempel spåra pågående order och få tillgång till rätt information för att snabbt kunna svara på kundernas frågor. Detta bidrar till kvalité genom alla processer gentemot kunderna och som i sin tur leder till en förhöjd köpupplevelse och ökad kundlojalitet.

Här är några fler fördelar med att använda en integrerad affärssystemslösning:

  • Det centraliserar informationen så att medarbetare snabbare kan söka upp rätt data. T.ex. vid kundtjänstfrågor då medarbetare på egen hand kan få fram information kring orderstatus utan att jaga runt efter lagermedarbetarna.
  • Ett enkelt, rent gränssnitt gör det enkelt att hantera och få överblick över alla avdelningar.
  • Ni får bättre spårbarhet med full kontroll i alla affärsprocesser.
  • Tydligare nuläges- och målbild och informationstillgänglighet som leder till korrekta beslut.
  • Tidsbesparingar med hjälp av minskat dubbelarbete – ni slipper fylla i uppgifter manuellt på flera ställen.
  • Minskad risk för felaktig information och olika bilder av verkligheten när ni har all information på ett och samma ställe.
  • Effektiviserade processer och ökad effektivitet genom automatisering mellan systemen, som i sin tur leder till kortare ledtider. T.ex. vid leverans till kund.

Läs även: ROI på affärssystem

Kommunikation bland anställda i ett företag uppmuntrar till en produktiv miljö. En integrerad affärssystemslösning ger medarbetarna chansen att kommunicera rätt sak till kunderna, och konsekvent kundservice säkerställer att storleken på er kundbas kan växa över tid. Snabb kundservice stärker samtidigt kundrelationen och minskar osäkerheten, särskilt om de beställer från er för första gången.

Genom att eliminera mellanhänder i form av fristående system och extra kostnader för att hantera ert företag har ni friheten att stärka ert oberoende och kan fokuserad på att ta fram nya idéer för era kunder. Vad som är ännu viktigare är att ni kan stärka analys- och ekonomidelarna utan att förlora viktig data på grund av att ni använder flera olika system. Gör allt lättare genom att använda mindre och få ut mer helt enkelt.

För mer läsning, ladda gärna ner vår guide om hur du kan framtidssäkra din e-handel.
Mer läsning

Prenumerera på våra artiklar:

Kunder berättar: