I slutet av 2013 började Helena Van & Tekla Acs att drömma om ett eget träningsmärke. De ville inspirera och motivera tjejer/kvinnor till deras egna aktiva livsstil. Och till att tro på sig själva och sina drömmar. Folk i deras omgivning skrattade och sa att de borde lägga ner planerna innan de förlorade massa pengar. Ett halvår senare sålde deras första kollektion slut på 4,5 timmar och nu har de återförsäljare i 8 länder, kunder ”över hela världen”, en egen flagship store och omsätter mer än 30 MSEK.

”När vi startade hade vi inget affärssystem utan jobbade manuellt i Excel. Eftersom vi expanderade så snabbt, och på många marknader, blev det fort ohållbart. Vi behövde en komplett lösning som kunde hantera alla delar, webbshop, återförsäljare, valutor, lager och vår första egna fysiska butik, på ett professionellt sätt. Vi tittade runt en hel del och valet föll på Pebblestone. Eftersom vi reser mycket och lever efter mottot ”mest flexibel vinner” kändes den molnbaserade lösningen som det perfekta valet.”

Robin MostaceroCEO på aim’n(www.aimn.com)